Balatonfüred információs portálja - hasznos tudnivalók a Balaton, Balatonfüred város és kistérsége életéből

Kékszalag 2012. - Július 5-én rajtol a 44. Kékszalag mezőnye Balatonfüredről + Programok

Címkék - 44.-Kékszalag, Balaton, Balatonfüred, Július-5, Kékszalag-2012, Magyar-Vitorlás-Szövetség, mezőny, rajt
Kékszalag 2012. - Július 5-én rajtol a 44. Kékszalag mezőnye Balatonfüredről + Programok
Rekordrészvételre számítanak a 44. Kékszalagon
Július 5-én rajtol a 44. Kékszalag mezőnye Balatonfüredről. A Magyar Vitorlás Szövetség több mint félezer hajót vár a legnagyobb magyar vitorlásversenyre, amelyen idén újra rajthoz állhatnak a katamaránok illetve a gyors trimaránok. A kérdés a régi: megdőlhet-e a közel hatvan éves csúcs?

Július 5-én rajtol a 44. Kékszalag

A Kékszalag évek óta Európa legnagyobb tókerülő versenyeként, hazánk öt legismertebb rendezvénye között van. A több mint 3000 versenyző között évről évre több világsztár is rajthoz áll.

Az esemény több tízezer nézőt és érdeklődőt vonz nyáron a Balaton partjára - hangzott el a verseny hétfői, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján.
Hirdetés1

A 44. Kékszalag Nagydíj legnagyobb kérdése újra csak az, hogy megdőlhet-e az 1955-ben felállított Kékszalag-rekord? Akkor a Nemere II. nevű 75-ös cirkáló 10 óra 40 perc alatt teljesítette a légvonalban 145 kilométeres távot. Hihetetlennek, hogy a csúcsidő - amelynek körülményeit és megtörténtét sokan vitatják - ilyen hosszú múltra tekint vissza, hiszen a mai modern versenyhajók sokkal gyorsabbak, mint a csúcstartó. Ám a sikerhez az is szükséges, hogy a verseny napján a teljes Balatonon megfelelő irányú és erejű, egyenletesen jó szél fújjon, ami igen ritkán fordul elő.

A verseny legnagyobb esélyesei persze idén is a modern hajók. 2010-ben állhattak rajthoz először a mai technikai szinten leggyorsabb, többtestű versenyvitorlások: a kéttestű katamaránok, és a háromtestű trimaránok. Ezek részvételét 2013-ig a páratlan években nem engedik meg a szabályok, ám 2014-től végképp, minden évben nyílt lesz a verseny. Mivel idén is szabadon rajthoz állhatnak a többtestűek, ezért egyre több külföldi versenyző részvételére is számítanak a rendezők.

A Kékszalagra hagyományosan nem csak külföldről érkeznek modern versenyhajók. A verseny minden évben megmozgatja a magyar tervezők és hajóépítők fantáziáját. Rendszeresen jelennek meg egyedi, győzelemre törő különlegességek. Idén is várhatóak különleges újdonságok a vízen.

- Legalább ilyen fontos azonban az a sportteljesítmény, amelyet a lassúbb hajók legénysége nyújt, akik sokszor másfél-két napot töltenek az időjárás viszontagságainak kitéve a vizen. A Kékszalag nem csak a győztesek, a leggyorsabb hajók versenye. Itt egy időben, egy pályán versenyeznek világbajnok vitorlás sztárok és amatőrök - mondta el Szoják Balázs, a Kékszalag főrendezője.

A Kékszalag eseménysorozat július 4-én, szerdán kezdődik a Kékpántlikával. A hagyományokkal szakítva, immár második éve csütörtökön - idén tehát július 5-én, 9 órakor - rajtol a Kékszalag mezőnye a móló elől, hogy végigvitorlázza a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred távot. A szél függvényében a legjobbak befutására csütörtök este és éjjel lehet számítani az erre az alkalomra kivilágított célvonalon a móló előtt. Ezután szombat reggel kilenc óráig lehet még érvényesen célba érni.

A nagy távolsági verseny befutója után pedig a 2szalag katamarán regatta futamai kezdődnek Balatonfüred előtt. Ezen a regattán a Kékszalagról az ott érvényes alsó méretkorlátozás miatt kimaradó kisebb katamaránok partközeli versenyét figyelhetik az érdeklődők.

A vitorlás versenyt színes parti programok is kísérik. A mólónál keddtől vasárnapig vitorlás falu és borfalu valamint kézműves kiállítás, csütörtökön, a rajt előtt pedig műrepülő bemutató várja a közönséget. A szombati eredményhirdetést követően pedig a Kékszalag médiatámogatója, a Class FM „Class Nyár” koncertsorozatának fellépői zenélnek majd.


Tények és adatok a Kékszalagról

Az európai tavakon rendezett tókerülő vitorlásversenyek között a Kékszalag a legrégebbi, a balatoni versenytáv a leghosszabb és az elmúlt években itt vitorlázik a legnépesebb mezőny is. Az első Kékszalag versenyt 1934. július 27-én rendezte a balatonfüredi Hungária Yacht Club. 21 hajó állt rajthoz és csak ketten adták fel a versenyt. A győztes a Rabonbán nevű 30-as Cirkáló lett Ugron Gábor kormányzásával. A Kékszalagon versenyzők létszáma folyamatosan növekszik. 2010-ben már 623 hajó állt rajthoz. A Kékszalag távja légvonalban 145 kilométer, persze a hajók a szélviszonyoktól függően ennél jóval többet is vitorlázhatnak. A verseny limitideje 48 óra, vagyis maximum két nap áll a versenyzők rendelkezésre a táv teljesítésére.

A bajnokságot kezdetben kétévente, minden páros évben rendezték meg. 1944-ben elmaradt a versenyzés a hagyomány 1947-ben folytatódott. 2001 óta pedig minden évben megrendezik a tókerülő bajnokságot. A verseny történetének legsikeresebb hajója a Tramontana, amely nyolcszor nyerte el a Kékszalagot.

A verseny történetének legsikeresebb kormányosa Litkey Farkas tíz győzelmével. 2001 és 2009 között megszakítás nélkül győzött minden regattán. Női kormányos először 1940-ben nyerte a Kékszalagot. Dr. Kultsár Istvánné Gordon Evelyn a Tramontana nevű hajóval 1942-ben megismételte győzelmét. Rendszeresen indulnak női csapatok is a versenyen.


A rendezvény szervezése

Március közepéig számos céggel sikerült támogatói megállapodást kötni, és még jó néhánnyal közel a megállapodás. Rövidesen megtörténhet a szerződéskötés a névadó támogatóval is. Szerződött főtámogatója immár a 44. Kékszalagnak a vitorlázók által már régóta ismert Audi Porsche Hungária és a Dockyard. A tavalyi év együttműködéseit követően az X-Trade Brokers idén a Kékszalag kiemelt támogatói között szerepel. A Timex Nautica óra újra a verseny hivatalos időmérője és főtámogatója.

Új támogatóként üdvözölhetjük a Herendi Porcelánmanufaktura Zrt-t, akiknek köszönhetően az idei verseny fődíjai herendi porcelánok.

Tárgyalások folynak még számos ismert céggel, ill. Balatonfüred városa jelezte támogatási szándékát, de velük egyébként is több ponton összefonódik a rendezvény. A Kékszalag idején zajló, Balatonfüred Önkormányzata által szervezett Művészeti Fesztivál eseményeit a versennyel együtt népszerűsítik.
A verseny kiemelt médiatámogatója a Class FM, a leghallgatottabb országos rádió. Az együttműködés alapján az országos „Class Nyár” rendezvénysorozat zárókoncertje ad keretet a Kékszalag díjkiosztójának.
A korábbi éveknek megfelelően lesz Vitorlás Falu, mely a Borfalu mellett a Tagore sétánynál kerül felállításra. Most először a Vitorlás Faluban külön standdal jelenik meg a Szövetség, ahol információk mellett a versennyel kapcsolatos tárgyak árusítását is tervezi.


A verseny

Idén már két verseny csatlakozik a csütörtök reggel kilenckor rajtoló Kékszalaghoz. Már hagyomány a Kékpántlika, amely ötödik alkalommal rajtol a Kékszalag előtti napon. A tókerülő verseny szombat reggeli célzárása után pedig a kisebb katamaránok látványos partközeli futama rajtol, az első „Két Szalag” regatta.

Lassan szivárognak már hírfoszlányok az abszolút győzelemre hajtó, még műhelyek mélyén megbújó, készülő újdonságokról, de 2010-hez hasonlóan idén is számítunk külföldi résztvevőkre. Közülük is kikerülhetnek esélyesek. Katamaránnal egyszerűbb a Balatonra utazni. Egyrészt a szállítási költségek is alacsonyabbak, másrészt a többtestűek kisebb merülése is alkalmasabb a tavunkra, hiszen például egy Liberával csak az tudott eddig eljönni, akinek van egy Balatonra alkalmas rövid tőkesúlya.

A pályával kapcsolatosan fontos információ, hogy idén sem lesz kerülendő bója a Tihanyi-szorosban, mégis érdemes a kijelölt hajózási úton vitorlázni annak aki nem szeretne felülni a szántódi sekély vízben.

Sokkal több hajón lesz nyomkövető GPS. Nem azért mert a rendezőség többet osztana ki, de már egyre több hajóra van állandóan felszerelt ilyen szerkezet, amely a Kékszalagon is segítheti a mezőny mind nagyobb részének nyomkövetését. A versenyre idén is lehetséges nyomkövető bérlése.

Kísérletek folynak a bójáknál való sorrend rögzítés elektronikus, automatikus módjának biztosítására is. Ez esetben várható, hogy az egyszerű egybójás pályajelek helyett a Siófok előtt már megszokott megoldáshoz hasonló kétbójás nagy - legalább százméteres - kapun kell majd átvitorlázni. Tárgyalások folynak élőképes vízi közvetítésről is, illetve fotók gyors megjelentetésének a lehetőségeiről.


A biztonságra idén még nagyobb hangsúlyt fektet a rendezőség

Tavaly nagyon jól vizsgázott a mentőcsapat az erős szélben éjszaka is. Így idén is számíthatunk a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatára és a Vízirendészet segítségére. Erősítjük a verseny teljes ideje alatt működő az MVSZ Diszpécser Központot. A tavalyi évhez hasonlóan idén is lesz egy olyan többvonalas központi segélyhívó telefonszám, amelyen a hajókról bármikor segítség kérhető. Tovább javul majd a rendezők és a mentésben tevékenykedők kommunikációja a Novoferrel való együttműködés révén. Igyekszünk tovább népszerűsíteni és terjeszteni a VHF rádiók használatát a versenyhajókon, amelyken keresztül a rendezőség is gyorsabban küldhet hasznos információkat a résztvevőknek.

Ezúttal is lesz minden hajóval sms-kapcsolat, illetve a nevezéskor a verseny előtti napon most is három kormányosértekezletet tart a versenyrendezőség, ahol az Országos Meteorológia Szolgálat révén alapos időjárás-előrejelzést is kapnak a résztvevők. 2011-ben az OMSZ nagyon pontosan megmondta a várható szélerősödést, annak helyét és érkezési idejét is. Előrejelzéseik a Kékszalag honlapon keresztül is elérhetőek lesznek.

A versenyrendezőség a hivatalos naplemente időpont után a pályán fokozottan ellenőrzi a navigációs fények működését és kizárja azokat, akik nem a Hajózási Szabályzatnak megfelelő fényeket viselik. Szúrópróbaszerűen ellenőrizhetik a biztonsági felszerelések (mentőmellények, biztonsági hevederek) meglétét és javasolt minden hajóra radarreflektor felszerelése, illetve a világító mentőbója megléte. A verseny előtti időszakban az MVSZ több előadást is szervez, amelyeken elsősorban a biztonságos hajózással kapcsolatos kérdésekről tájékozódhatnak és balatoni helyismereti információkat kaphatnak elsősorban a tókerülő versenyzésben kevésbé járatos vitorlázók.

Természetesen idén is lehet elektronikusan illetve a Versenykiírásban megadott időpontokban az MVSZ budapesti irodájában előnevezni.

Minden adott ahhoz, hogy az idén is egy, a hagyományokhoz méltó, izgalmas, érdekes Kékszalag versenyt fussunk, amelyen mindenki megtalálja a célját és örömét!


44. Kékszalag Nemzetközi tókerülő távverseny

Balatonfüred 2012. 07. 05 - 2012. 07. 07

Hajóosztály: 30-as cirkáló, Charter, 22-es cirkáló, Soling, 40-es cirkáló, Katamarán, Yardstick III., Yardstick II., Yardstick I., Scholtz 22, J-24, Asso 99, Sudár Regatta, 8m OD, 50-es, Összevont cirkáló, Nautic, 33-as, Európa 30, Sudár Sport, Regina, Elliott 770, Dolfin, 25-ös túrajolle, Dragon, 70-es cirkáló, 11 mOD, Balaton Típusok, Yardstick, X35, Melges 24 ... (Forrás: kekszalag.hu)

A 44. Kékszalag Versenykiírása letölthető a VERSENYKIIRÁS menüpont alól valamint az MVSZ honlapjáról.


Programok: 2012. július 3., kedd - 2012. július 7., vasárnap

2012. július 3., kedd

17:00
5. Kékpántlika nevezés
Balatonfüred, Olimpiai Központ Vitorlás Telep, Zákonyi Ferenc utca 8.

2012. július 4., szerda

10:00
Vitorlás falu, borfalu, kézműves kiállítás és vásár
Balatonfüred, Vitorlás tér és Tagore sétány

11:00
5. Kékpántlika rajt
Balatonfüred, hajóállomás előtt

11:00
44. Kékszalag - MVM Partner Nagydíj nevezés
Balatonfüred, Olimpiai Központ Vitorlás Telep, rendezvénysátor, Zákonyi Ferenc utca 8.

15:00
5. Kékpántlika , a hajók befutása
Balatonfüred, hajóállomás előtt

19:30
5. Kékpántlika díjkiosztó ünnepség
Balatonfüred, Olimpiai Központ Vitorlás Telep, Zákonyi Ferenc utca 8.

2012. július 5., csütörtök

8:00
Vitorlás falu, borfalu, kézműves kiállítás és vásár
Balatonfüred, Vitorlás tér és Tagore sétány

8:30
VIP- és nézőhajó indulása a meghívott vendégekkel
Balatonfüred, hajóállomás

9:00
44. Kékszalag - MVM Partner Nagydíj rajt
Balatonfüred, hajóállomás előtt

22:00
Az első hajók várható célba érkezése
Balatonfüred, Vitorlás tér

2012. július 6., péntek

Vitorlás falu, borfalu, kézműves kiállítás és vásár
Balatonfüred, Vitorlás tér és Tagore sétány

2012. július 7., szombat

Vitorlás falu, borfalu, kézműves kiállítás és vásár
Balatonfüred, Vitorlás tér és Tagore sétány

10:00 - tól
Színpadi programok
Balatonfüred, Vitorlás tér

17:00
44. Kékszalag - MVM Partner Nagydíj eredményhirdetés
Balatonfüred, Vitorlás tér

18:30
44. Kékszalag - MVM Partner Nagydíj versenyzői fogadás
Balatonfüred, Balaton Olimpiai Központ Vitorlás Telep, Zákonyi Ferenc utca 8.

2012. július 7., vasárnap

10:00
Vitorlás falu, borfalu, kézműves kiállítás és vásár
Balatonfüred, Vitorlás tér


A 44. Kékszalag szervezői a verseny bevételeiből a Magyar Hospice Alapítvány gyermek otthonápolási tevékenységét támogatják

A Magyar Vitorlás Szövetség támogatja a Magyar Hospice Alapítványt, és arra kéri a versenyzőket, hogy lehetőségeikhez képest maguk is járuljanak hozzá ehhez a nemes célhoz. Erre a nevezésnél nyílik lehetőség, ahol az Alapítvány képviseletében többek között Liptai Claudia várja az adományokat.

„Ha minden versenyző csak ezer forinttal támogat minket, akkor tíz vitorlázó - egy nagyobb hajó legénysége - támogatásával már két betegnek és családjának tudunk otthonában magas szintű ellátást - fájdalomcsillapítást, lelki támaszt, tüneti kezelést - biztosítani, hogy a család az utolsó percig együtt lehessen” - mondta Liptai Claudia színésznő, műsorvezető.

A Magyar Hospice Alapítványról

Magyarországon 1991-ben a Polcz Alaine által vezetett Magyar Hospice Alapítvány megalakulásával jelent meg a hospice szemléletű ellátás. Az Alapítvány – felismerve a családi kapcsolatokban rejlő erőt – húsz éve dolgozik azért, hogy a daganatos betegek aktív kezelésük lezárulása után otthonukban kaphassanak teljes körű, a testi és a lelki igényeket is szem előtt tartó magas színvonalú egészségügyi ellátást.

Az ápolás, fájdalomcsillapítás egyénre szabott és térítésmentes.

Húsz év tapasztalata alapján elindult a gyermek hospice szolgáltatás. A család nyújtotta biztonság minden életkorban fontos, de különösen nagy jelentőségű a beteg gyerekek esetében, akik szülőkhöz, testvéreikhez való intenzív kötődésük révén még több előnyét élvezik annak, ha a korszerű tüneti kezelést otthonuk biztonságában kaphatják meg.

A Magyar Hospice Alapítvány költségei hatvan százalékát adományokból és pályázatokból fedezi. Művészek, közéleti személyiségek, üzletemberek személyes közreműködésükkel igyekeznek segíteni, hogy betegek százai kapjanak méltó egészségügyi ellátást és lelki támaszt. A hospice munkát több mint száz képzett önkéntes segíti.


2012. Július 5-én rajtol a 44. Kékszalag - Egy kis történelem ...
Hirdetés
Kékszalag 2011 - Beharangozó - Visszaemlékezés
Rekordrészvételre számítanak a szervezők a 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíjon, amely július 5-én 9 órakor rajtol el Balatonfüredről. Az eddigi részvételi csúcsot 2010-ben regisztrálták 623 hajóval, akkor több mint háromezer vitorlázó indult el Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyén. Az esemény hétfői sajtótájékoztatóján Szoják Balázs versenyigazgató, a hazai szövetség (MVSZ) főtitkára azt mondta: idén először, az MVSZ honlapján - már a viadal közben is - nagy felbontású fotókat és mozgóképeket lehet majd letölteni. A Balaton-kerülés rekordját 10 óra 40 perces idővel, 1955 óta a Nemere II tartja, amely felújítva idén is elindul a Kékszalagon.
A 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíj képviselői sajtótájékoztatójukon beszéltek a versenyről A 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíj képviselői sajtótájékoztatójukon beszéltek a versenyről
Rekordrészvételre számítanak a szervezők a 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíjon, amely július 5-én rajtol Balatonfüredről, és elmondásuk szerint az idei verseny izgalmasabb lesz, mint az eddigiek. A vendégek előtt megszólalt dr. Gál András Levente, kormánybiztos és a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke, Felkai György, az MVM Csoport kommunikációs igazgatója és Szoják Balázs, a Kékszalag versenyigazgatója. A sajtótájékoztatón dr. Gál András Levente is köszöntötte az újságírókat és a vendégeket. A Magyar Vitorlás Szövetség elnöke megköszönte a szponzoroknak a támogató erőt, a médiának pedig, hogy hírül viszi, a Kékszalag volt és van. Véleménye szerint ez a vitorlás verseny egy komoly, innovatív sport, de mindenekelőtt egy közösség. Felkai György, a verseny elsődleges támogatójának a Magyar Villamos Művek kommunikációs igazgatója egyetértett a szövetségi elnökkel, és büszkén kijelentette, hogy több munkatársa is részt vesz a versenyen ...
43. Kékszalag 2011. 43. Kékszalag 2011.
A 43. Kékszalag Balaton-kerülő vitorlásversenyen az 590 induló hajóból az érvényes 48 órán belül, azaz szombaton reggel 9 óráig 339 egység ért célba. A viadal honlapja szerint utolsóként hajnali 5:13 órakor a Kepu nevű Rebell szelte át a célvonalat. Csütörtökről péntekre virradó éjjel számos hajónak fel kellett adnia a versenyt, mert a Balatonon átvonuló vihar következtében több vitorlás elsüllyedt vagy megsérült. Emberi sérülés nem történt. A kiírás szerint idén - páratlan évben - a hagyományos építésű hajók vehettek részt a viadalon, amelyen légvonalban 145 km-es távot teljesítettek a résztvevők. A versenyzők Balatonfüredről először Balatonkenesére, onnan Siófokra, majd a tihanyi szoroson át Keszthelyre vitorláztak, a befutó pedig ismét Balatonfüred előtt volt.
Fotó: H. Szabó Sándor - XXVIII. Magyar Sajtófotó Pályázat 2009 Fotó: H. Szabó Sándor - XXVIII. Magyar Sajtófotó Pályázat 2009
Kékszalag - 41. Kékszalag Balaton-kerülő vitorlásversenyen az idén rekordszámú, 612 versenyző indult neki a 150 kilométeres távolságnak. képünkön Az "Erzsébet" és hajósai a Rippel fivérek.
Nemere II. 75-ös cirkáló Nemere II. 75-ös cirkáló
A Nemere II. vitorláshajót 1944. júliusának végén dr. Márkus Andor számára, Benacsek Jenő tervei és irányítása szerint építették az akkoriban Európa-hírű Balatonfüredi Hajógyárban. Egy három darabból álló 75-ös schärenkreuzer sorozat első hajója. Testvérei: a Sirocco, amely Big Boyként került vízre, és a turistákat hajóztató Lillafüred, amelyből sosem lett versenyhajó. A tölgyfából készített vitorlás a háború viszontagságait a parton, sértetlenül vészelte át, majd évekig nem került vízre. Végül Németh István kezdeményezésére a Balatonfüredi Vasas S. C. vette bérbe a Márkus családtól, és az 1950-es évadnyitó regatta megnyerésével a hajó megkezdhette igazi, versenyző életét. Sokszor nyert a Nemere II., de leghíresebb, legszebb győzelmet a kétévente rendezett Kékszalagokon aratta. Hétszer állt rajthoz a tókerülőn, és ötször diadalmaskodott. Háromszor (1951, 1953, 1955) Németh István, egyszer-egyszer pedig Schmalcz József (1957) és dr. Balogh György kormányzásával (1991). Legemlékezetesebb természetesen az 1955-ös menete, amikor a Nemere II. máig is érvényes időrekordot futva 10 óra 40 perc alatt vitorlázta le a versenytávot. A kilencvenes évek közepére a nagyon leromlott állapotú hajó partra került. A hajó történetéről 2000 július 6-i újbóli vízre bocsátása alkalmából Simon Károly írt könyvet "Nemere II. - A Balaton zászlóshajója" címmel.
Németh István - Nemere II. 75-ös cirkáló Németh István - Nemere II. 75-ös cirkáló
A versenytávot eddig leggyorsabban 1955-ben a Nemere II. 75-ös cirkáló teljesítette. Németh István kormányzásával 10 óra 40 perc alatt értek célba. A verseny történetének legsikeresebb hajója a Tramontana, amely hétszer nyerte el a Kékszalagot.
Keszthely-Kenese Szóló 2011-Litkey Farkas is nevezett ... Keszthely-Kenese Szóló 2011-Litkey Farkas is nevezett ...
A verseny történetének legsikeresebb kormányosa Litkey Farkas tíz győzelmével. 2001 és 2009 között megszakítás nélkül győzött minden Kékszalagon. 2010-ben többtestű hajóval negyedik lett, majd 2011-ben ismét az ő csapata diadalmaskodott a versenyen.
A legeredményesebb hajó a verseny történetében a Tramontana ... A legeredményesebb hajó a verseny történetében a Tramontana ...
A legeredményesebb hajó a verseny történetében a Tramontana, amely 1940, 1942, 1963, 1971, 1977, 1979 és 1989-ben is elnyerte a kékszalagot. (A Tramontana a világon ismert legöregebb, „8-R” yacht típusú hajó, amely mind a mai napig szinte korhűen őrzi eredeti (tervek szerinti) állapotát. Magyarországon a második legidősebb vitorlás hajóként tartják számon. Ennek alapján ez a vitorlás 1989-óta védettséget élvez, így hazánkban egyedül álló technikatörténeti örökség. Versenyeredményei alapján az országban minden idők legeredményesebb sportvitorlása. Ez a típus 1924-1936 között az első olimpiai hajóosztály melyből a Tramontanához hasonlatos eredeti korhű állapotában fenn maradt hajóból csak néhány darabot tartanak nyilván az egész világon.)
Női csapat a kékszalagon Női csapat a kékszalagon
Nem ez az első alkalom, hogy a Raffica VSE színeiben női csapat is indul a Kékszalagon. 2008-ban Karácsony Réka kormányzásával, egy akkor még Magyarországon újdonságnak számító Melges 24 típusú hajóval indult a női csapat ... Női kormányos először 1940-ben nyerte a Kékszalagot. Dr. Kultsár Istvánné Gordon Evelyn a Tramontana nevű hajóval 1942-ben megismételte győzelmét. Rendszeresen indulnak tisztán női csapatok is a versenyen. 2010-ben a rekordtartó Nemere fedélzetén vitorlázott nő csapat. Idén is lesz tisztán női egység a mezőnyben. A legeredményesebb női kormányos pedig 2012-ben is a Gordon Evelyn Díj várományosa. (Karácsony Nóra - Raffica VSE)
Cikk nyomtatása
Oldalajánló
Vissza
Szólj hozzá
- 2012.06.20. 13:00
Szólj hozzá a cikkhez
Hozzászólás archívum
Nikoletti Miklós
Válasz erre - 2012-06-22 07:47:41 | #1662

Új termékünk, a CODE 1 matrica szett a 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíj alkalmából Balatonfüreden kapható lesz! Ez interaktív képeslap, a magyarított nemzetközi hajózási kód-lobogókat tartalmazza, személyessé tehetők vele az ajándékok, emléktárgyak a versenyről. Tájékoztatót is tartalmaz magyar, német, angol, ill. francia nyelven és ismerteti a CODE 6 és 16 termékeket. Nézze, ismerje meg ezt a hajós kirakós játékot!

Oldal tetejére
Vissza