Balatonfüred információs portálja - hasznos tudnivalók a Balaton, Balatonfüred város és kistérsége életéből

Viharfelhők a Raiffeisen Bank fölött? - Vagyonok tűntek el az ügyfelek számláiról

Címkék - csalás, lopás, Raiffeisen-Bank, számlák, tűntek-el, ügyfelek, vagyonok, viharfelhők
Viharfelhők a Raiffeisen Bank fölött? - Vagyonok tűntek el az ügyfelek számláiról
Viharfelhők a Raiffeisen Bank fölött? - Vagyonok tűntek el az ügyfelek számláiról
Gyülekeznek a viharfelhők a Raiffeisen Bank fölött, szerkesztőségünkbe eljuttatott dokumentumok és az ügyben érintettek beszámolói szerint hatalmas botrány várható a következő hetekben.
Az ügy nem új keletű, hiszen már 2008-ban megjelent a sajtóban, hogy a Raiffeisen Treasury üzletága 100 milliárdos veszteséget okozott kiemelt ügyfeleinek. (Átverte ügyfeleit a Raiffeisen? - Egy perc alatt 44 százalékos bukta). A Raiffeisen Bank akkor még azzal védekezett, hogy a keletkezett veszteségek csak virtuálisak, mára azonban vagyonok tűntek el az ügyfelek számláiról.

A Raiffeisen Bank kiemelt ügyfelei az elmúlt hónapokban megelégelték, hogy a Bank nem hajlandó érdemben tárgyalni velük, ezért jogi lépéseket tettek annak érdekében, hogy igazuknak érvényt szerezzenek. Az ügybe azóta politikusok, sztár ügyvédek és ismert televíziós személyiségek is bekapcsolódtak.
Hirdetés1

Az ügyfelekkel kötött ún. árfolyamindex swap termék lényege, hogy amennyiben a forint árfolyama erősödik az euróval vagy svájci frankkal szemben (A Raiffeisen euróban és svájci frankban is kínálta a terméket), akkor egy korlátozott, pár százalékos nyereség érhető el az ügylet révén. Ha azonban a forint árfolyama gyengülni kezd a fenti devizákhoz képest, akkor egy meghatározott szint felett az ügyfélnek befizetési kötelezettsége keletkezik.

A probléma azonban az, hogy az ügyfelek szerint a Raiffeisen Bank elmulasztotta tájékoztatni őket arról, hogy míg kedvező piaci körülmények között nyereségük korlátozott (alig pár százalék), addig a másik oldalon veszteségük matematikailag korlátlan lehet. Így fordulhatott elő az, hogy a konstrukció akár több száz százalékos veszteséget is okozott egyes befektetőknek.

Az általunk megkérdezett pénzügyi szakember szerint nonszensz és Nyugat Európában nem elfogadott egy ilyen típusú termék, hiszen itt a befektető nem csak az általa befektetni kívánt pénzét kockáztatja, hanem akár teljes vagyonát.

A Raiffeisen Bank hatalmas szakmai hibát vétett akkor, amikor semmilyen gátat (pl. stop-loss szint) nem épített a konstrukcióba, és nem számolt annak lehetőségével sem, hogy a svájci frank és az euró árfolyama a korábbi szintekről jelentős mértékben elmozdulhat (tették mindezt 2008-ban, amikor felmerült egy esetleges államcsőd lehetősége is).

Egy neve elhallgatását kérő forrásunk szerint Veszprém megyében J. Ildikó, a Raiffeisen Bank Veszprémi fiókjának munkatársa „kutatta fel a potenciális ügyfeleket”. Elmondása szerint J. Ildikó, valamint a Raiffeisen Treasury budapesti munkatársai szabályos „hajtóvadászatot” folytattak annak érdekében, hogy minél több cégnek és magánembernek eladják a terméket.

Egy másik, az ügyben szintén érintett Raiffeisen ügyfél lapunknak elmondta, hogy soha nem kötötte volna meg az ügyletet, ha ismeri annak pontos részleteit.

Az ügyben érintett károsultak egybehangzó véleménye szerint a Raiffeisen Bank megtévesztette őket akkor, amikor rábeszélte őket a konstrukció megkötésére, ráadásul szerintük a Bank több olyan „hibát” is elkövetett, melynek akár büntetőjogi következményei is lehetnek.

A pórul járt ügyfelek elszántak, hajlandóak akár európai fórumokhoz is fordulni ügyükben. Ha állításuk beigazolódik, és a Raiffeisen Bank valóban tisztességtelen magatartást gyakorolt velük szemben, akkor akár 100 milliárdos nagyságrendű kártérítésre is számíthatnak, ami megrendítheti a Bank jelenlegi, magyarországi pozícióját.


Gyülekeznek a viharfelhők a Raiffeisen Bank fölött
Hirdetés
Raiffeisen Bank Raiffeisen Bank
Az ügy nem új keletű, hiszen már 2008-ban megjelent a sajtóban, hogy a Raiffeisen Treasury üzletága 100 milliárdos veszteséget okozott kiemelt ügyfeleinek. (Átverte ügyfeleit a Raiffeisen? - Egy perc alatt 44 százalékos bukta). A Raiffeisen Bank akkor még azzal védekezett, hogy a keletkezett veszteségek csak virtuálisak, mára azonban vagyonok tűntek el az ügyfelek számláiról.
Átverte ügyfeleit a Raiffeisen? - Egy perc alatt 44 százalékos bukta Átverte ügyfeleit a Raiffeisen? - Egy perc alatt 44 százalékos bukta
A jogászok elsősorban azt kifogásolják, hogy a bank nem mutatta be a valós kockázatokat az ügyfeleknek, így a ténylegesnél három és félszer kisebb kockázatot közöltek. A bank azt sugallta, hogy csak a legjobb ügyfeleknek kínálják ezt a kockázatos terméket. Az volt a kommunikáció, hogy 150 ezer euró befektetéssel akár hetek alatt lehet nagyot szakítani, azonban a szerződés megkötése után az ügyfél egészen mást tapasztalt ... "Két éve létezik az a törvény, mely szerint az ügyfél kockázatvállalási hajlandóságát vizsgálni kell, véleményünk szerint ebben az esetben ez csak formailag következet be. Becslésünk szerint ha az ügyfelek ismerték volna a valós kockázatokat, akkor 90 százalékuk nem köti meg az ügyletet" - vélekedik Dr. Zalán Gábor. (Forrás: mfor.hu)
Valóban megbízhatnak bennük az ügyfelek? Raiffeisen Bank Rt. - Image kampány Valóban megbízhatnak bennük az ügyfelek? Raiffeisen Bank Rt. - Image kampány
15 milliós veszteség egy perc alatt - A jogászok megemlítettek egy konkrét esetet, amikor a forint gyengülése miatt a befektető a szerződéskötés után egy perccel a befektetésben lekötött tőke 44 százalékát (15,6 millió forint) elveszítette ... A bank nem vizsgálta, hogy az ügyfél befektetési ismereteinek megfelel-e a termék, illetve mennyi kockázatot tud elviselni az ügyfél. (Forrás: mfor.hu)
Cikk nyomtatása
Oldalajánló
Vissza
Szólj hozzá
- 2011.10.11. 22:49
Szólj hozzá a cikkhez
Hozzászólás archívum
Erzsoka59
Válasz erre - 2013-06-24 13:50:02 | #1989

Arra azért kíváncsi vagyok milyen magas beosztásban lévő emberek károsodnak és állam mennyi jóvátételt ad majd?
Kérdezem ezt azért mert emlékezhetünk, hogy volt már eset amikor a bankcsőd miatt csak 1m adtak meg, a többit (akár egy ház árát) benyelték!

Molnárné Jutka - Előzmény: #546
Válasz erre - 2013-06-22 16:54:43 | #1988

Teljes mértékben egyet értek Veled. Arról sem esik soha szó, hogy mi jogon kötelezik arra a munkavállalókat, hogy nyissanak számlát. Három év munkanélküliség után ismét el tudtam helyezkedni a közszférában, és mikor rákérdeztem, hogy mi lenne, ha a béremet postai úton kérném, az volt a válasz: azt nagyon alaposan meg kéne indokolnom. Nem értem, miért nem elég indok, hogy a minimálbéres fizetésemből nekem az ezer forint is nagyon sok, végül nem mertem meglépni a postai utalást, mert féltem, hogy ez végett nem alkalmaznak. A másik dolog: harmadik éve pereskedem az Aegon-nal a jelzálog alapú hitel felmondása miatt, a mai napig nincs ítélet! Pedig csak három hónap haladékot kértem! Ezeket valóban kevés helyen lehet olvasni, mert rajtunk (károsultakon) kívül senkit nem érdekel, némelyik pedig odáig is elmegy, hogy mi vagyunk a hibásak.

Füredi
Válasz erre - 2012-03-19 22:26:02 | #1514

Hät ezek a magyarok valamit nagyon szarul csinälnak,mert idekinn Ausztriäba a legbiztosabb Bankok között van szämon tartva.

Péter
Válasz erre - 2012-02-06 11:55:07 | #626

EZ a RÁFÁZTÁL BANK!
Ez a név, mely igazán illik rá!

Feketéné Kalmár Mária
Válasz erre - 2012-02-05 19:22:03 | #625

Ezt amit ezek megengednek maguknak az kész agyrém! Én szerencsére időben kivettem a pénzem a bankból! Megjártam az okos kártyával, de gyorsan lemondtam. SOk mindent elhallgatnak az ügyfelek elől! Tájékoztatni csak részben tájékoztatják a szerződő feleket! Előre nem kapható meg az ugyn. szerződés tervezet. Ki a bánat olvas el 2 oldal aprós betűs szakszöveget? Erre köteleznék minden bankot, hogy tömören és közérthetően írja meg az ajánlatát!
Hiába minden ha a kormány a bankok mellett áll! Csak a közeli ismerőseim között 100%-s a bankutálat! A többi hiteles sem tartja a pénzét a bankban, egyrészt mert nincs, másrészt, mert nem bíznak egyik bankban sem! ezek után meg pláne! Persze ha a kormánytagokkal esik meg mindez, akkor azonnal megtalűálják a megállapodásra az időt, és lehető legjobb alku poziciót is! Miért van mindegyik kormány és volt kormánytgnak off-shore cégben a vagyona? Ezért is talán, meg hoy ne legyen vagyonadó!

K.Gábor
Válasz erre - 2011-12-05 08:08:48 | #581

Raiffeisen ez egy igazán jó bank.4 éve felvettem 600 ezret pontosan törlesztem 13500 ft ról indult most tartunk 23260ft nál/hó.De az utóbbi fél évben 2 havonta emelkedik.Kb 1,2 1,3 milliót fizetek vissza.Márvány palota=uzsora bár nekik lehet:(

tadity
Válasz erre - 2011-10-29 10:31:35 | #546

Jó a cikk és tetszik is. De.... Nem foglalkozik a kisemberekkel a szegényekkel, akik a Raiffeisen bank miatt elvesztették otthonukat, kiforgatták őket mindenükből, utcára kerültek azért mert nem tudták fizetni a Raiffeisen által követelt és hozzáteszem sok-sok sőt majd minden esetben jogtalan (sőt fel nem vett, és ezt értem úgy, hogy a követelt összeg meghaladja a kapott kölcsön két- három- sok esetben a négy és ötszörösét a felvett összegnek) kölcsön hatalmas havi részleteit. Én saját magamról tudom, hisz közéjük tartozom. Az 1250000.- Ft személyi (azaz kezes és fedezet nélküli) kölcsönre amiből már befizettem 1000000.- Ft-ot, mostanra furcsa érdekes módon közel 5000000.- Ft lett. És nem említi a bank fenyegetőzéseit, zaklatást az ügyféllel szemben. Vagy fizetsz vagy elvesztesz mindent. Meg az együttműködési javaslatokat, az ultimátumokat, sőt nálam még olyan is előfordult, hogy a lakásomra kijöttek fenyegetőzni. Hát ezeket igen hiányolom a cikkből. Mindenki azzal foglalkozik, hogy a milliárdos elvesztett pár milliót. És a szegény ember aki nem pár milliót hanem a lakását vesztette el? Vagyis mindenét amiért hosszú éveken keresztül dolgozott? Az nem számít? Hol vannak a kis emberek panaszai? Azzal ki foglalkozik? Az ő panaszaikat ki írja meg az újságban? Mert hiszen ők vannak többen.

Főnix
Válasz erre - 2011-10-26 17:14:05 | #530

Szánalmas szar cikk, gagyi hozzászólásokkal. A Viktoros a legszarabb..

Zsolt
Válasz erre - 2011-10-12 18:27:21 | #478

Felháborító ez az egész, az ismerősöm levelet írt a Raiffeisen banknak és kérte őket, hogy írják meg részletesen, hogyan kell kiszámolni a veszteséget. Erre azt a választ kapta, hogy nem küldik el, mert úgy sem tudja kiszámolni, mert túl bonyolult. Milyen lehetett a tájékoztatás a szerződés kötést megelőzően, ha az érintett sem ismeri a játékszabályokat???!!!!

kata
Válasz erre - 2011-10-12 18:21:06 | #477

Várpalotai vagyok, engem is Jung Ildikó húzott bele ebbe az ügyletbe. Azóta sem alszok nyugtatókon élek.Félek az egész vagyonom rá megy erre az ügyletre.

Pali
Válasz erre - 2011-10-12 17:30:27 | #476

én is hallottam erről az ügyről, egyik barátom majdnem a teljes vagyonát elveszítette (több 100 millió), de az ügy még nem ért véget, úgyhogy lehet, hogy még az unokái is adósságot fognak örökölni...

Tóth Péter
Válasz erre - 2011-10-11 23:44:30 | #474

Igen, erről már én is hallottam egyet, mást. szemét dolognak is tartom a bank eljárását. remélem meg is fogják őket büntetni, megérdemelnék. ne hagyjátok magatokat, nem csak a bankok körül forog a világ, és az azokat vezető kisebb csoport körül. Orbán legalább megleckézteti őket, a Fidesz megmutatja nekik, hogy a magyar azért mégsem csak egy balga nép

Oldal tetejére
Vissza